Wednesday 26 October 2011

Ona Polka - On Anglik


Wiemy o co chodzi? Pewnie nie jedna z nas to przeszła tu, w Anglii. Związek z Anglikiem może być cudowny, jeżeli tylko przymkniemy oko na pewne sprawy i przestaniemy martwić się na zapas: wszystkim i wszędzie. Carpe Diem mówią. Jeżeli zamierzasz związać się z Anglikiem musisz wiedzieć, że:

I LOVE YOU

Oh..ciekawe kiedy to powie..No właśnie, Anglicy mają problem z wyrażaniem uczuć, nie są wylewni i pewnie jeszcze długo nie usłyszysz od niego, że cię kocha. Cóż, najważniejsze to czuć się ze sobą dobrze, no ale jak to my, Polki, lubimy czuć się kochane i takie słowo z pewnością doda nam skrzydeł – oczywiście jeżeli jest szczere! Jedynym rozwiązaniem jest po prostu czekać, chyba, że czujesz, że chcesz powiedzieć mu to teraz od siebie. Z pewnością usłyszysz od Niego: „ja ciebie też” w odpowiedzi, nawet jeżeli tego nie czuje i od teraz będzie ci to powtarzał. Ale czy tak czuje? Czort go wie..

TRYSKAJĄCY OPTYMIZM

Nie wiem jak wy, ale ja słyszę to w nieskończoność: „don’t worry”, „it’s great!”, „everything will be fine”. Chcesz zmienić swoje podejście do życia? Koniecznie zwiąż się z Anglikiem. Wszystko jest cool i nie ma rzeczy niemożliwych. Masz problem? Pff jaki problem? Przecież wszystko jest spoko, nie ma co się martwić. Taki tryskający optymizm najlepiej zaadaptować, bo co innego..Trochę mnie drażni taka postawa, bo zazwyczaj dużo się martwię i na zapas, a tu taki luzik. Wiele razy pomogly mi Jego słowa, innymi razy po prostu drażniły. Może jestem pesymistką. Możliwe, że to takie „polskie narzekanie”, które zakorzeniło się w nas, Polakach, od wieków. Anglicy nie lubią smutasów i ludzi z problemami. Postaraj się zachować uśmiech i iść do przodu J

DZIEŃ KOBIET – A KIEDY TO?

Dzień Kobiet. Z pewnością w Polsce, już rano, dostałabyś kwiaty. He, nie tutaj. Właściwie Anglicy nie potrafią pokazywać uczuć, nie dbają o święta i dni jak te, kiedy „wypadałoby” wręczyć kwiaty..Zawsze jakoś się wytłumaczą. A to, że święto nie ma dla nich znaczenia, bo wręczać kwiaty powinno się nawet bez okazji. No dobra, ale gdzie te kwiaty?! Nie dostałam ich od wieków! Tak właśnie z nimi jest. Z datami też jest ciężko. A to tyle mają na głowie, a to tyle dat i weź zapamiętaj..Tak to już z nimi jest.

MADAME

Polskie dziewczyny przyzwyczajone są do tego, że są ważne i facet musi je traktować z szacunkiem. Otwieranie drzwi, puszczane przodem, płacenie za wiele posiłków, noszenie wielu bagaży – dla nas to normalne, że Polak to zrobi, nawet nie musimy pytać. To przecież naturalne zachowanie. Nie dla Anglika. Zapomnij o „tytule” księżniczki i o swoim dzielnym rycerzu. „Chciałyście równouprawnienia, to teraz macie” – słyszałam kiedyś od niejednego Anglika. Czyli to wszystko na przekór? Czy też obrona przed upokorzeniem?

ON TEŻ NA DIECIE?

Chyba zwariuję. Mój chłopak na diecie. Tak, właśnie, temat diety to chyba najbardziej poruszana kwestia. Wszyscy są na diecie..Chociaż są chyba bardziej skrupulatni w działaniu niż my, Polacy. Lubimy mówić, że jesteśmy na diecie, a potem jemy w ukryciu. Coś o tym wiem J Anglicy traktują to całkiem poważnie. Zajadają się załatkami, owocami, a jak częstujesz czekoladą wzburzają się. Czasami czuje się niekomfortowo, kiedy widzę, że mój chłopak je mniej ode mnie :/ Come on! Jestem głodna, więc nakładam sobie tyle ile chcę. Nie jeden raz spojrzy na mój talerz wymownie i czasem rzuci, że dieta też mi się przyda, albo że moje „boczki” są jakby większe. Ehh i weź się nie wkurz!


SHALL WE DANCE?

Anglicy nie są najlepszymi tancerzami. Oczywiście jak to oni, zawsze pewni siebie, z pewnością odpowie Ci nie jeden, że tańczy i to nawet nieźle, a gdy idzie co do czego, wracasz do domu jka zbita. Chciałaś potańczyć, a nie się wygłupiać, jak to oni, zdejmą nawet wszystkie ciuchy z siebie, jeżeli zechcą. Nie ma problemu. Wszyscy patrzą? A co im inni. „Be cool”, mówia. Polki umieją dobrze tańczyć, czy to w prach, czy też bez (z udziałem stóp i wszystkiego) i dobrze by było, żeby On także posiadł tę umiejętność. W przeciwnym razie większość przyjęć weselnych spędzisz, siedząc przy stole, podczas gdy twoja druga połowa prowadzi długie dyskusje z gośćmi i ani mu się śni teraz tańczyć.

CAŁUS? JA CI DAM!

Anglicy są bardzo całuśni. Całowaliby wszystkich i wszystko, twoje koleżanki, wszystkich z twojej rodziny. Nie raz odczuwałam zazdrość widząc buziaki na policzkach moich koleżanek. „Co ty robisz?” On jest po prostu miły i chce, żeby tak go zapamiętano. Będzie wyrozumiały, tryskający dobrym humorem, pewnym siebie „gościem”, którego każda z twoich koleżanek będzie ci zazdrościć, a te nieszczęsne buziaki tylko rozbudzą ich zmysły. Wara od mojego faceta! Tak, my Polki staniemy w obronie naszego rycerza i zniszczymy wszystko i wszystkich, którzy staną na drodze do naszego szczęścia. W Anglii pomyślą, że jesteś „crazy”. „Be cool”, przypomną..Tak to już z nimi jest. Zazdrość lepiej trzymaj na wodzy. Bardzo nie lubią tego uczucia. Najlepiej nie dawaj mu „lekcji” po takim wieczorze, bo będzie draka i tyle. Jedyna rada, to nauczyć się wyrozumiałości, takiej „nadwyrozumiałości” najlepiej.

MĄDRALA

Fakt. Wie dużo i zawsze wyciąga ciekawe wnioski. Mój zna historię mojego kraju tak dobrze, jak historię swojego i wiele innych rzeczy. Pogadasz z nim o polityce, gospodarce, giełdzie, najnowszej technologii, wszechświecie itd. Wie niemal wszystko. Lubi się mądrzyć nie tylko przed tobą, ale także przed znajomymi. Czuje się lepiej, kiedy jest w centrum uwagi i nie zawaha się podjąć z tobą walkę na wiedzę. Z pewnością jedyny język, jakim włada jest angielski, ale jak to Anglicy..Dużo im nie trzeba. A nauka innego języka jest im zupełnie niepotrzebna. Przecież wszyscy mówią po angielsku! Jeżeli już to uczą się hiszpańskiego i tyle. Hiszpania jest ich wakacyjną destynacją i często tam jeżdżą odpocząć i zażywać słonecznych kąpieli.

SŁOŃCE Ah TO TY

Zapomnij o siedzeniu w domu, kiedy słonce na dworze. Anglicy, kiedy widzą słońce za oknem, rzucają wszystko i pędzą do parku. Musisz zostać w domu? On z pewnością wyjdzie i zostawi cię samą. Słońce dla nich to jak spełnienei marzeń. Tylko siedzieliby na dworze i pili zimne piwo. Nie próbuj go nawet namówić na co innego. On i tak wyjdzie na słońce. Staram się to uzasadniać angielską pogodą, kiedy to słoneczne dni są rzadkością. Z pewnością o to chodzi..



Macie inne doświadczenia? Podzielcie się ze mną. Chętnie poczytam i może znajdę coś, o czym tu nie wspomniałam. Pozdr

7 comments:

  1. Jakbyś jeszcze poprawiła ortografię, to byłoby świetnie; słowników w sieci bez liku! Te Twoje: ah, ohh! A w temacie coś wiem, bo sama mam Anglika!
    Pozdrowienia z Portsmouth.

    ReplyDelete
  2. Powiedz mi jakie masz doświadczenie z np. Piciem przez niego alkoholu? Czy jest dużym fanem piwa, bo Anglicy to lubią posiedzieć w pubie i popić!

    ReplyDelete
  3. Stek uogolnien I generalizmow. Tak jakbym twierdzila,ze wszyscy Maja ten sam charakter.
    PS.mam nazeczonego anglika I jest zaprzeczeniem wszystkich twych teorii. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też mam partnera Anglika i traktuje mnie z szacunkiem, zawsze mi pomaga, jest czuły i czuje sie z nim bezpiecznie. Nie wkładaj wszystkich do jednego worka. To tak jak ja bym twierdziła że wszyscy Polacy mają łyse głowy i chodzą w dresach

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Mój Anglii jest przeciwieństwem. Unika słońca jak ognia i nie chodzi do pubu. Jest dżentelmen i nie całuje moich koleżanek żeby rozbudzić ich zmysły . Bardzo uśmiałam się przy tym artykule 🤣🤣🤣🤣🤣. Mój Anglik też

    ReplyDelete
  6. Titanium White - TITIAN ART
    TIGERANT: columbia titanium pants TIGERANT › babylisspro nano titanium spring curling iron Titanium-White- titanium dioxide formula › Titanium-White- Titanium White. TIGERANT is a premium premium titanium race tech titanium frame made polished titanium with the unique titanium-tone design of our frame.

    ReplyDelete