Thursday 27 October 2011

Kalendarium

Październik / Listopad 2011


31 Października

Czy ktoś wybiera się na Halloween Party w Londynie? Chętnie dowiem się, gdzie są najlepsze imprezy. Wszyscy zwariowali na temat tej całej maskarady, strojów i obrzędów. Dynie schodzą ze sklepów jak ciepłe bułeczki, a kostiumy wiszą już tylko w rozmiarach S. Londyn szaleje. Każdy chce wyglądać najlepiej, najstraszniej. To właściwie będzie moja pierwsza impreza Halloween w Londynie, podwójna, bo jeszcze w pracy dzień wcześniej. Chcę chociaż raz zobaczyć, jak to jest, być częścią tego wariactwa. Jakoś słabo to widzę jak na razie, kostiumu brak..Zawsze kojarzyłam ten dzień ze smutkiem i rozmyśleniami na temat zmarłych i śmierci. Z pewnością w domu, w Polsce, nigdy się nie dowiedzą, że zamist iść na cmentarz kroiłam dynię i ubrałam strój czarownicy. To jakaś abstrakcja! Podobno w barach podają soki z dyni i krwawe drinki. Nie mogę doczekać się, aby zobaczyć te wszystkie upiory wymazane krwią, straszące ludzi na przystankach. Włściwie trochę się ich boję. Nigdy nie wiadomo, kto tam jest pod tym kostiumem. Mój facet wyśmiał mnie za to. Chyba za dużo filmów z dreszczykiem. Ale wyobraźnia działa. Aparat is a MUST.


5 Listopada

Czy ktoś w ogóle wie, skąd ta nazwa: "Bonfire Night"? Wstyd mi za Anglików, którzy tego nie wiedzą. Dziwne? Dla mnie nie. Informacje i fakty historyczne traktują bardzo wybiórczo. Wiedzą to, co trzeba i tyle. Żal. Kto by pomyślał, że ktoś w 1605 o nazwisku Guy Fawkes wpadł na pomysł wysadzenia w powietrze całego Parlamentu! Mimo, iż powieszony i poćwiartkowany, zapisał się w historii Anglii na zawsze. Gwiazda, mówią. No dobra, my tu o spisku prochowym, a tu wielka impreza się szykuje! Festyny, sztuczne ognie, będzie co oglądać. To taka przedsylwestrowa zaprawa. Ale chyba warto pójść. Ja idę, nie wiem jak wy :)

No comments:

Post a Comment